I can fly

FÖRÖVRIGT. grönalunds nya bergodalbana ser helt sjuk ut! herregud. den är uppochner, framochbak. den ser verkligen crazy ut med stort C. oh well. tveksamt om man vågar åka den i sommar. allt går ju bara sönder hela tiden. PLUS att den heter Insane ? låter lite insane måste jag säga. mihi, men vi får se, kan ju börja med att få sommar!


They play it now again our favorite song

Sen jag fick min nya mobil så har jag knappt med mig min vanliga kamera längre, mobilen tar typ bättre bilder! väldigt skönt. sitter just nu & lyssnar på skön sommarmusik och känner doften av god mat nere från köket. härligt. mindre härligt att jag ska upp tidigt imorgon! jag är så otroligt sugen på att gå ut, vilket många ska göra ikväll. så ingen lär ju göra det imorgon. tråk. men det löser sig nog. hade en härlig dag på stan med min syster iallafall, sol och fint!






nya solglasögon köpta på H&M


You are so last summer


jeansskjorta gåva från Sandra, "lack tights" & vit transparent tröja från H&M, halsband mammas gamla


Godmorgon, ska snart iväg in till stan med min syster. fast jag är på sånt extremt shopping humör så ska jag nog inte köpa nått, har inte råd känner jag. fast om jag verkligen hittar något som jag inte kan motstå så vet man aldrig! imorgon ska jag jobba på fiket, 8-16. kul. men det är bra pengar iofs så det är bara att acceptera att hela lördagen går till spillo. oh well. tror minsann att det skulle vara sol imorgon också .. aja. sol nu med, lite grann iallafall. så jag packar nog ner solglajjorna i väskan också! nu ska jag bege mig, ciao

Strangers like me


Eleanor put your boots on



Hejhå. ännu en dag har gått, och idag har jag vart på H&Ms ITkontor på introduktionsmöte. en hel drös med information som pressades in i huvet. & på tors och fredag nästa vecka ska jag på utbildning i en av butikerna på Drottninggatan i city. spännande! idag har jag haft på mig kjol med dragkedja & randig tröja från Weekday, skinnjacka H&M, väska seccond hand, pippilångstrumpskor Nilson. sitter nu för stunden och försöker klura ihop en intervju till textkommunikationen och mitt projektarbete. & imorgon ska jag in på Lava i stan och fråga om tryck! nu, vänner & middag

Kids



Hallå, då var man hemma igen från götet. har haft en urmysig tripp med sofia! vi startade i borås i måndags där det mest var slapp och lite fiamedknuff. sen vidare till göteborg igår. vi trippade runt på stan hela dagen och jag fick även med mig detta hem, randigt från Weekday och rosa bågar från Gina Tricot. sen mötte vi även upp min vän per och tog ett glas vin på nått skönt lounge-aktigt ställe. senare blev det middag ute med min far och monica. vi hann även med bio, såg Benjamin Buttons otroliga liv. rekomenderar den varmt! så otroligt fin verkligen. till och med ett par tårar föll i slutet. se den! nu ska jag snart iväg och sola sen plugga, sen lägga upp göteborgsbilderna. lateR

You were a child, crawling on your knees toward him

Aloha everybody. hade inget bättre för mig så jag tänkte att jag ska passa på att tipsa om en grymt bra låt. vet dock inte om det här är orginalvideon, men låten är rätt iallafall! så lyssna och njut, & varför inte drömma sig bort till sommar och festival.


Jo jag tackar jag


bild: vogue

ni har väl förövrigt hört att acne numera ska börja sälja kläder från äldre kollektioner och seccond hand? jovisst minsann, inte illa. butiken finns på torsgatan 53 i stockholm. måste spana in! nu ska jag sova, ses på onsdag. ciao

Next mode: trix


Så nu har jag packat klart! är så otroligt festsugen just nu, & det blir ju inte direkt bättre av att jag sitter och lyssnar på steve angello. oh well. in the gbg kommer det bli lite shopping. har spanat in ett par solglajjor med rosa bågar. supersöta! ska kolla på ett par jeansshorts också på weekday, samt en tshirt på weekday. oyes. nu, hallonkardemummamuffins!


Young hearts run free



Idag har jag bakat hallon-kardemumma-muffins. blev väldigt supergoda faktiskt! ska ta med mig några till mig och sofia imorgon då vi ska iväg på vår tripp ner till götet. ska bli väldigt mysigt. förövrigt så har min blogg 1års jubileum den 24 februari, dvs på tisdag. så hipphipphurra! lär inte komma in på någon dator då så det är väl bäst att fira nu!

Flipping through a thrift store magazine


Lördag idag. har verkligen sovit ut, gick och la mig runt 12 igår och vaknade runt 12 imorse. mycket skönt vill jag lova. resten av dagen har jag spenderat i forum. & ikväll blir det singstar-kväll hos sofia! från början var det bara jag och sofia som skulle ses men nu är det typ 10 pers! oh well .. köpte förövrigt ett fint berlockarmband på HM. guld med lite smått och gått som hänger och dinglar. det gillar vi!

Dance with somebody


Life is good

JAG FICK JOOOBBBEEEEET!!!!! :D wwaaaahh. fyfan vad skönt säger jag bara. jag är så glad att jag inte vet vad jag ska ta mig till! gudars. har gått runt hela dagen och vart nervös, fick nämligen veta att dom skulle höra av sig idag istället för nästa vecka. så jag har gått på helspänn. men nu vet jag, nu är jag framme. life is good. så på torsdag next week så ska jag på introduktionsmöte. nu ska jag fira med ett glas cola! ciiiiaaaaooo


But you say I'm pretty close


 
Idag var ju jag på intervju för H&M. gick bra tror jag, det kändes rätt bra. dom ska höra av sig i början av nästa vecka! nervöst det också ja. utöver detta har det inte hänt mycket idag, var fint väder med sol och torr mark. men jag spenderade dagen först i skolan till klockan 2 och sen hemma framför datorn då jag pluggat svenska och filosofi. wei. imorgon har jag iallafall inga lektioner, endast utställning klockan 15 i dieselverkstaden. sen fredag, sen lov. WOH

The best of Åre nollnio



















I said he doesn't look a thing like Jesus


randigt från HM, grå/beige tjockiströja från Weekday


Jag sitter här och pluggar på HM-vetenskap. eh. går bra faktiskt, börjar känna mig rätt självsäker. men det lär ju vända imorgonbitti. men som tur är börjar mamma jobbet samma tid jag ska vara där så jag får sällskap på bussen in. känns tryggt. har iallafall planerat vad jag ska ha på mig! mihi. det kommer gå så braaaa .. hoppas jag. gah nervöst!

Tisdag bara


jag vill också vara hippie snygg och ligga på en öde strand med solbrillor, nu typ

men det gör jag inte, för jag sitter på min webbdesignlektion som jag egentligen får gå ifrån om jag vill, slutar egentligen halv 5. MEN jag måste sitta kvar här i nästan en timme för att vänta på sofia som slutar då. mjääk. hursomhelst så är det ju dags för H&M-intervjun imorgon klockan 9.00 på drottninggatan i stan. herre min gud. jag kommer vara så sanslöst nervös. men jag vet iallafall vem hon är som ska intervjua mig, och hon vet vem jag är. så hoppas det är till min fördel. annars så har det var mysigt med sol idag, men kallt dock. men jag trottsade minusgraderna och drog på skinnjackan imorse. kändes bra. ja, nu är det endast 50 minuter kvar tills hon slutar. wei ..

Back on track


favorit skjortan Dressman, skinnjacka & pälsmössa HM, ny väska med fransar Gina Tricot (allahjärtansdag-present från mammsen)

och så var man då hemma igen. har vart 5 ganska så intensiva dagar med mycket fart och fläkt. vi har haft det otroligt roligt verkligen. har en hel drös med bilder jag ska ladda upp, men det får bli imorgon. för ikväll har vi firat mamma som fyller 48 idag. vi köpte presentkort på Centralbadet, alltid lika uppskattat. bör egentligen plugga också, har filosofi prov imorgon. lycka till säger jag bara, har knappt läst något alls. mjööh. men ska väl försöka lite nu. later

Å r e n o l l n i o



Färdig packad, musik på ipoden fixad, mat inhandlad .. ja, det finns väl inte så mycket mer för mig att säga än: vi ses i backen! have a nice week, i know i will

Om man fick önska




Vi e på gång


klänning Gina Tricot, nitskärp H&M, halsband mammas gamla

Sitter här och tar en liten paus från packningen, det är ju nämligen dags för åre imorgon! så på mitt rum är det skid och partykläder slängt över hela golvet. tror jag har tagit fram det mesta nu. är bara maten till tåget som saknas. blir en åttatimmars-tågresa, så det kommer behövas en hel del. och så tankar jag min & saras ipod med massa skön musik. förövrigt så var det ett hejdundrandes väder idag med. sol och torrt på marken. hoppas det är så när vi kommer hem igen, vilket är på söndag. nej nu ska jag stoppa något i magen och sen fortsätta med packningen. CIAO

Wonderful world



jeansskjorta, en gåva från sandra, tror det är seccond hand. nitskärp, H&M. tshirt, Gina Tricot. armband Lindex

& taket är mitt eget från ballkongen. var tvungen att hoppa ut i kylan och fota lite, var en sånt underbart fantastiskt vädet idag, dock iskallt. men ändå mysigt. och på onsdag blir det Åre! woah. natti

Sista natten med gänget

Hello, söndag idag. har vart hos min mormor idag och hälsat på hennes lillebror från usa. det var roligt, och rökigt. han är tydligen kedjerökare och hela mitt hår luktade som en rökbomb efter det där. men kul att ha få träffa honom, han är otroligt lik min mammas momor.
Igår var det ju avskedsmiddag hemma hos sandra som lämnar oss imorgon för Barcelona, det var supermysigt. efter middagen satt vi på sandras rum, lyssnade på nostalgi-sommar-musik och drack jordgubbsvin. sen blev det utgång på Laroy vid stureplan. var roligt så länge det varade.



gårdagens kvällsoutfit; indian tunika Zara, "lacktights", bruna kilklackar & kuvertväska HM

Nytt i garderoben


Lite nytt i garderoben, klänning för 29 kronor på Gina Tricot. aningen för lång men jag provade med det bruna nitskärpet till och då blev det superbra. ring & randig tshirt H&M.

Håller på att göra mig i ordning för kvällen, det blir lacktights indiantunika och de bruna klackarna. superfab

Mer saker jag vill ha, endast från Monki


Dessa vill jag ha tack



så grymt snygga från Minimarkets höstkollektion. ge mig tack!

Kom säger dom

Ikväll blir det en lugn hemmakväll med mammsen, var några som skulle ut i klassen men jag känner inte riktigt för det. är hemma och taggar till för imorgon istället för då blir det party minsann! wiha. Familjen ska tydligen komma till något ställe på hornstull (?) tror jag. skulle vara nice att se dom, är dock 20 på det stället men det löser sig alltid!


Friday's


Ett år sen i åre med tjejerna ..

& snart är det dags igen, på onsdag morgon åker vi! wiha. kommer bli så jäkla roligt verkligen. hoppas att vädret är med oss också, har tydligen vart superisigt i backarna, men det blir nog bra! och så blir det ju partyparty såklart. yii. så himla kul! måste ta fram alla skidgrejer snart också, och tänka ut alla party outfits, det blir fyra kvällar så alltså fyra olika partyoutfits .. har några ideer, men ska gå igenom det sen


Killing a boy


Here comes the rain again



Torsdag, & fredag imorgon. det här dagen har bara swischat förbi mer eller mindre. har tagit en dagens men har inte haft ork att lägga in bilden på datorn. får bli en annan gång. men imorgon är det hursom helg. och mormors bror kommer! gosh vad spännande det ska bli. så på lördag, tror jag, ska vi träffa honom. och på lördag kväll blir det hejdå-middag för sandra som flyr till Barcelona på måndag för några månader framöver. sen utgång. bli nog bra, är taggad iaf. efter allt som hänt så har musten gått ur mig lite, men nu börjar jag komma tillbaka, back on track

On the back of a hurricane that started turning


Åh jag är så irriterad på mig själv just nu. på grund av en händelse idag .. som jag inte kan skriva om här tyvärr. men jag ångrar att jag inte tog tillfället i akt, men jag var för blyg helt enkelt. nånting som stoppade mig, vilket jag ångrar. maah. det som var en sånt perfekt tillfälle att .. ja. well, next time! nu, sova

Onsdag


skjorta Dressman, skor & skinnjacka  HM, armband Lindex, västa seccond hand

Haft studiedag idag, så jag har passat på att åka till stan en sväng med sofia. kom dock inte hem med så mycket mer än en ny ring från HM. superfin faktiskt. kollade på Weekday där det är 75% rea just nu, men jag hittade inget som kändes bra. däremot har HM fått in så himla mycket snyggt på trend. jag ville köpa allt! men det gjorde jag inte. nu ska jag hem till min syster. ciao

People who hate people



Godmorgon, onsdag idag och studiedag för min del. har precis gjort mig klar för en dag på stan. väntar nu bara på att sofia ska bli klar hon med. är så himla sugen på att shoppa lite. är en del på Weekday jag ska spana in, och ett par helt underbara minnetonkas på Monki för 500. lite dyrt kanske, men ska iaf prova dom! pusshej

Oh horatio



Nyligen hemkommen från bio, såg Bröllops Duellen. superbra faktiskt. hade lite extra biljetter över så jag bjöd mina vänner sara & isabelle. sen när jag kom hem fick jag veta något lite häftigt. min mormor har nämligen en bror i new york, som hon inte träffat på 40 år. men han har fått veta vad som hänt med morfar, och nu kommer han hit på fredag! helt sjukt verkligen. mormor var så nervös att hon satt ute på ballkongen och rökte på första gången på 20 år typ. så i helgen blir det feting släktmiddag, och mammas sida är ungersk så det blir en riktig brakmiddag med andra ord, påminner en hel del om den dära gapiga italienska släkten som äter hela tiden som man ser på filmer. gosh

In the morning

Glömde förövrigt säga att jag hade en supermysig frukost idag. åkte till forum med malin och sandra vid 9 och satte oss på Barrista och åt en supersmarrig frukost med juice, kaffe, yoghurt med hallon och flingor & fralla. hur gott som helst verkligen. måste göras igen!





You're my flowers and sunshine cherries and red wine


såhär har jag sett ut idag, allt Gina Tricot faktiskt

Jag fick en otroligt glad nyhet för en stund sen när jag läste mina mejl. nämligen ett mejl från HM & jag ska på jobbintervju onsdag 18 februari! wiiii! jag är helt jäkla extas! vet knappt vart jag ska ta vägen. gud det här är verkligen en helt underbar möjlighet att få ett grymt bra jobb på en butik jag älskar. så nu ska jag plugga på HMs alla verderingar och lite allmän fakta som dom kommer fråga om. nu, middag. sen, bio. studiedag imorgon!

From the coke and the weed and extacy


it's unconditional hey the sun shines when i see a smile on your face


Something new



Lite nytt i garderoben, rosa ballerinas från NewYorker, väst med fransar Gina Tricot och indian-inspirerad tunika från Zara. fint till våren tänkte jag. idag var det sol ockå, var skönt. har även vart på Aftonbladets mediacenter i globen där vi fick leka journalister, hur kul som helst verkligen. gud vad jag vill jobba med det sen!

med morfar är det oförändrat, läkarna vet inte riktigt hur det kommer bli. finns inte så mycket för oss att göra än att vänta och se hur det blir. nu, casanova. pusshej

London darling ?



Sitter på webbdesignen och drömmer mig bort till london. sitta på en uteservering i solen, en vaniljlatte i handen och solglasögonen på. med sara såklart. jag måste dit snart igen, håller på att få rejäl abstinenst (?). vill bara iväg och komma bort från allt här hemma. & snart åker sandra till Barcelona. kul för henne.

RSS 2.0