When autumn leaves start to fall








En sån trevlig helg jag haft! igår efter jobbet mötte jag och malin upp maria och sandra för att sen ta bilen upp till Uppsala och se hur sandra bor. kvällen som skulle bestå av en drink på något mysigt ställe, slutade istället med thaimat och somnade strax innan elva i sandra studentlägenhet! fest. idag har vi gått runt och upptäckt uppsala. gått i domkyrkan, ätit god lunch, kikat runt på alla student-nationer och bara haft det otroligt mysigt. måste nog säga att det var årets första riktiga höstdag idag. underbart.

Åh du fantastiska höst du gör mig så glad



Har ungefär samma utstyrsel som igår faktiskt. så det finns inte så mycket att tillägga på den förutom att jag blundade och bara såg allmänt mysko ut. typ så. CIAO

Will you tell me once again how we're gonna be just friends?





En sån mysig dag jag haft. mötte upp två goda vänner och gick in till söder och tog en god lunch på SoFo (South of Folkkungagatan), ligger på Skånegatan och har en grymt god meny. massa gottiga paninis och sallader. självklart blev det en kaffe på det och en massa mysigt tjejsnack. det var ungefär det.

Then I guess you can hang with me


Vad har jag gjort av dessa byxor ? måste leta!

Måste snart springa ut i regnet till bussen. ska in till söder för lite lunch med malin och maria, himla mysigt. laters

Just don't fall recklessly headlessly in love with me






Wow. en dagens klädsel var ju typ hundra år sen. men såhär på hösten får jag alltid så himla mycket inspiration! så det kanske börjar arta sig nu. dagen har bestått av kaffe, jobbintervju och libanesmiddag. himla trevligt. på mig har jag mockajacka från monki, svart och halsduk hm, boots crispin och väska zara. gröna naglar har jag också! puss

Some say you have to fall to learn how to fly


bild: london höst 2009

Godmorgon! idag är det minst sagt höst ute. grå himmel, 10 plus och lite sådär friskt i luften. älskar att andas in höstluften. en sån härlig känsla. idag ska jag på "intervju" i en ny butik. eller jag ska snarare hälsa på och säga hej det här är jag. men det blir lite spännande. sen får vi se om jag tar en liten runda på stan eller hur det blir. nu är det dags för kaffe -

And I said what about breakfast at Tiffany's



Godkväll. har haft en supermysig kväll med min käre vän malin som precis rullade hem på sin cykel. har kollat på film, druckit te och ätit choklad. pratat om nutiden och framtiden. försökt hitta några bra cafeér som serverar frukost och brunch på vardagar! svårt att hitta dock. vill hitta ett ställe ungefär som det på bilden, som är från London Soho. en underbar resa med sara förra hösten. åh ta mig till London. nu sova.

Hösten gör mig på bra humör


Bild: jag

Jag kom aldrig ut på den där promenaden, regnet hindrade mig. istället har jag surplat i mig kaffe och letat resor. hittade dock inget speciellt. tråkigt nog. nu börjar Vänner! laters

Making noise so restlessly


Bild: style.com

Godmorgon. känner mig mycket piggare idag! it feels good. tänkte ta mig ut på en liten promenad snart. det är så härligt höstigt ute just nu. tar med mig kameran också -


Ge mig en stor sojalatte med kanel på toppen, tack!





Dessa raringar kommer sitta på mina fötter i höst. de kommer från Crispin och har märket Sixtyseven. de är helt underbara verkligen. sitter som en smäck. måste bara spreja in dom så jag kan ha dom även när det regnar. oh yes. ska försöka knäppa av en bild med dom på så fort jag får tillfälle. LATERS

I like my money right where I can see it, hanging in my closet




Det här är min sysselsättning. ELLE och SATC, helt okej ändå måste jag säga. idag är jag lite piggare. på dagen känner jag att jag börjar bli frisk, men så fort kvällen och morgonen kommer vill jag bara gå och dö någonstans. mitt liv skriker inte direkt fashion just nu. men jag försöker göra det bästa av situationen genom att leva mig in i någon slags drömvärld där jag bor i New York och jobbar på Vogue och dricker kaffe från Starbucks varje dag. och just nu springer jag från visning till visning under New York fashion week. ja det är mitt liv och jag gillare -

I'm gonna take you down to the market, lover





Blev foto sugen så jag tog fram min gode vän Canon. men när man är fast hemma så får man helt enkelt fota det som finns i närheten

Vi kommer att dö samtidigt du och jag

Nejdå! det är väl klart att det är något med min hals. tydligen har jag fått en infektion i mina sår. och det händer tydligen 2 av 100 att man får det efter en sån operation jag gjort. hallelujah. så nu har jag fått ännu mer piller jag måste tvinga i mig. jag som tycker att det är jobbigt att bara dricka ett glas med vatten. KUL

While I'm still young I dream my days away

Jag är så trött på det här. min eviga smärta i halsen. det är så fruktansvärt sjukt jäkla jobbigt att jag mest bara vill dö. det har gått en vecka nu sen operationen, borde det inte bli bättre ?? åh. ska åka till vårdcentralen och dom ska kika ner och se om det ser bättre ut iaf. håll tummarna hoho.

Mest bara ont i halsen


bild: mode.feber

Drömjackor. Made in the Shade för Solo. har redan köpt min höstjacka från Zara, men dessa ovan är helt fantastiska. speciellt den med fårskinnsdetaljer! wow. idag tog jag mig faktiskt ut ifrån huset en timme. åkte på äventyr till forum med mammsen. la undan ett par boots jag ska köpa i veckan. dom är grymma. nu, sova -

Turn into something beautiful


bild: mode.feber

åh när jag ser denna bilden vill jag bara slänga mig upp ifrån soffan och gå ut på stan. åka in till söder, möta upp en vän. ta en fika, dricka en krämig sojalatte. gå och kika i affärerna. älskar bootsen med träklack! och kombinationen mellan trä skinn och beige. okej, jag har suttit hemma för länge nu känner jag. börjar bli aningen rastlös! men idag kommer malin hit och håller mig sällskap. mys -

But I love it when you come over to the house



Jaha nu sitter jag här hemma, utan halsmandlar. känns konstigt och ont. kan inte ens dricka vatten med bubblor. oh well, har en jäkla massa tid att tänka och göra sånt som jag inte annars har tid med. typ, städa garderoben. det ska jag göra någon dag när jag faktiskt kan stå upp utan att känna mig yr. ska kolla lite på londonresor också, känner ett enormt sug efter take away kaffe från Costa, kriga sig fram på Primark och bara strosa runt på gatorna i SoHo i höstsolen. åh. ja nu måste jag åka!

She knows it's too late as we're walking on by



Helg. ja, vad mer kan man säga. jobbade min sista dag idag på några veckor. på måndag ska jag ta bort mina halsmandlar och ligga död i nån/några veckor. yeah fest. igår var jag på monki/weekday kväll och shoppade lite. fick med mig en långkjol, skjorta och en kroppskedja. det var det. over and out


When you get what you want but not what you need


bild: mig

Jobb. jobb. jobb. och öhm, jajuste jobb. det är väl en ganska så bra sammafattning av mitt liv just nu. men idag och igår har jag gjort lite annat, har pysslat med våra skyltfönster. oyeah faktiskt väldigt roligt! typ som att leka med jättebarbiedockor. och det är ju skoj. det var väl allt för ikväll. CIAO

RSS 2.0