Nej men då drar vi till London då ..

Jajemen, bara några timmar kvar nu. åker hemifrån vid 7 imorgonbitti & imorgon vid den här tiden sitter vi nog på en skön pub nånstans i mysiga SoHo. kan verkligen inte längta mer nu och det kommer bli så himla roligt att åka iväg med sara! oh well, have a nice week. det vet jag att vi kommer ha iallafall! LONDON BABY LONDON!



(bilder från Hanna&John)


I got a soul but i'm not a soldier

Igår blev det myshemmakväll med Sofia & Malin, kollade på någon spännande action thriller, åt chips och drack cola. oyes. idag började jag jobba redan 8, så det var lite segt imorse. men det gör ju inget, för hallå?! jag och sara åker ju till London imorgonbitti! wowwowow. kommer blir så jäkla grymt! & just nu enligt smhi så kommer London bjuda på sommarvärme. jo men jag tackar jag -


Det finns en tätort på en slätt

Hallå det är världens mysväder & jag vill verkligen inte alls åka till jobbet. Fy vad det tar emot att gå ut i detta väder. allra helst vill jag stanna inne, lyssna på Winnerbäck & dricka varm choklad. men nej, istället ska jag ut i regnet, åka in till city och jobba. inte speciellt länge, men tråkigt. hoppas tiden går fort så jag får komma hem och kura in mig i mitt stora duntäcke sen! lön imorgon, wowowowoow. finns bara bra saker att säga om det.

London - Brick Lane för någon månad sedan



A girl should be two things: Classy and fabulous

Måste ändå säga att det är lite, men bara lite, coolt det här rånet som var imorse. känns verkligen som en actionfilm! haft en ledig dag igen. riktigt slapp vecka. men det är skönt det med ibland. den har bestått av god lunch, kaffe, solsken & kommer nu avslutas med smarrig höstmiddag och Idol. juste jag har ju klippt mig också! men bara lite. nu saknas bara en färgning så är jag höstpiffig sen! yes -




The cold war

Satan i gatan vad kallt det är ute idag. Var tvungen att sätta på mig vantar tillochmed när jag åkte till jobbet. snart ska jag bege mig ut igen i kylan på en promenix med en vän. myspys. imorgon är jag ledig igen! hoho. idag blev det mammas randiga tröja, mocka jacka, hatt & pippiskor -



Oh when we were seventeen oh life was like a film

5 dagar kvar! wow, jag längtar så otroligt mycket. att få strosa runt i Soho, dricka gott kaffe på små uteserveringar i solen, gå in på COS & Primark. 5 dagar! gudars, det kommer bli så himla bäst. oh well, ska bege mig iväg till jobbet om ett tag, blir ett himla kort arbetspass idag. inte mig emot. & ikväll ska jag på kompisdejt. oyes -


inspiration, gillar den trassliga flätan


That's me in the spotlight

God måndag! har precis ätit en fantastisk kantarellsmörgås. idag har jag noll planer, vilket känns jätteskönt måste jag säga. det får bli som det blir. det är skönt väder ute så jag beger mig nog ut på en powerwalk snart! la upp en bild på ett par pumps med remar från H&M förut, igår såg jag dom i senaste ELLE & de var tillochmed, om möjligt, ännu snyggare på än vad jag trodde! spana spana -


Tell me on a Sunday

Idag bjöd ju Stockholm på ett helt fantastiskt höstväder! lite kyligt i luften men ändå varmt & inte ett moln på himlen. sånna dagar måste man ju bara ut och leva. så det blev en utflykt ut på Djurgården, vandrade runt i Rosendals trädgård bland blommor & bin. om en vecka är jag och Sara i London just nu. sitter nog på en pub i Soho och lever livet. CIAO





Saturday night out

Oj vilken superhelg jag haft! hade kort dag på jobbet igår, mötte upp mamsen för lite lunch. senare bjöds det på Hejdå/födelsedags-middag hemma hos Michelle som flyttar till Paris med pojkvännen Calle. god middag och trevligt sällskap, som senare drog vidare till Sogni där halva umgängeskretsen hängde. en mycket trevlig kväll, jag inveg även min nya Balmain inspirerade klänning från H&M. helt underbar!





Fredag

Happy fredag! ska strax bege mig iväg ut i solen & till jobbet. blir en relativt kort dag idag, skönt. imorgon blir det Hejdå/födelsedags-middag, sen utgång, ska bli himla trevligt. men nu måste jag springa, ungefär såhär ser jag ut idag annars -


Don't dream it's over

Wow vilken bra dag jag haft. träffade Sara & började med en lunch på favoritstället Kladdkakan i Gamla stan. efter en god sallad tog vi en promenad upp mot Götgatsbacken och kollade in lite affärer. sen gick vi in och värmde oss inne på cafét Muggen & tog en smarrig kaffe med kanel på. & så planerade vi London lite mer grundligt. kommer bli så himla bra! och jag längtar så otroligt. hoho -






Hittade denna fantastiska kofta på H&M såklart, den lades till på min Vill-Ha-Lista


Fashion gone rogue


Jag vill ha London & kyla & gott kaffe

W-zup? här är det coollungt. är ledig imorgon vilket är helt fantastiskt. så jag ska luncha med Sara, planera lite inför vår Londonresa och bara njuta av livet för en stund. ska bli himla skönt. idag var det sådär mysigt kallt ute. åh vad jag älskar hösten, helt underbar. höstkläder, kyla fast inte dunnjacke-kyla, mysiga koftor och sjalar, röda & gula löv. wow - just love it. hoppas verkligen att det är lite småkallt i London. vill ju kunna använda min mockajacka!



Boots

Åhej vad jag jobbar & sliter. men det är bra, bra pengar! nästa vecka bär det ju av till London. inte allt för tråkigt måste jag säga. så där ska jag sätta sprätt på en del! hoho. dessa snyggingar här nedan från H&M ska jag kika efter när vi är där. även fast det är H&M så känns det roligare att köpa där än hemma!



This weekend

Oh, intressant helg. en hel del mycket bra samt en hel del otroligt segt & inte alls speciellt bra. det bra med den här helgen var fredagen, då jag både träffade en vän som jag inte träffat på länge. vilket var supertrevligt. & på kvällen var det en gammal hederlig nackafest som var himla trevlig, en klassisk hemmafest med allt som hör till. kändes som att man var 16 igen. bra tid. sen var det jobb i lördags som var h e m s k t. absolut hemskt. vill inte ens prata om det. fy är allt jag har att säga. oh well - måndag imorgon och ny vecka. vilket betyder jobb, jobb & ännu mera jobb. nu blir det Notting Hill. Ciao





Detaljer

Jobb + förkyld + sol + kaffe & converse. sammanfattning av min torsdag -






In my closet

Har glömt lägga upp bild, men för ett tag sen så gjorde jag lite ändringar på mitt rum. åkte till IKEA och köpte en klädhäst där jag har hängt upp & fixat lite. resultatet blev hel bra!



Fast jag måste ju erkänna att Nicole Richies ser lite maffigare ut ..


There was one moment when I wanted to burn this paper

Idag tog jag en långlunch med Sara i Gamla Stan igen. satte oss på ett ställe på Stora Nygatan som heter Kladdkakan, verkligen supermysigt. satt i över två timmar och bara pratade och tittade på folk. älskar det. och idag, eller igår var det faktiskt, så inveg jag min nya, helt fabulous, mockajacka. är så otroligt nöjd!





Oversized stickad tröja Monki + träskor Nilsson + mockajacka Monki + ringar & armband från lite överallt


COS

En av de saker jag längtar mest efter inför London resan är att få gå in i COS butiken på Regent Street. wow, helt underbart! har precis kollat in en del från hemsidan som jag definitivt ska spana efter när jag väl är där:




ska vara någon typ av kofta, spännande

leggings med skinndetaljer


Saker man ser

Igår när jag kollade på Sex and The City åt Carrie pannkakor till frukost och jag blev så fruktansvärt sugen på pannkakor, så jag gjorde mig några till frukost imorse. jumi! dom satt verkligen fint. snart ska jag iväg till jobbet, blir en kort jobb dag efter en lång ledig helg. hade faktiskt hoppats på lite kallare väder ute, vill ju inviga min nya mocka jacka! oh someday -




H&M Höst

Jag såg att dessa snyggingar kommer finnas på H&M i höst! hur snygga !? så himla coola verkligen, så dom ska jag absolut hålla utkik efter. om man har tur kanske London är före med dom så man kan hitta dom där. återsår att se -


Current inspiration

Harley Viera-Newton är en av mina nya inspirationskällor. hon är så otroligt cool & hon sägs vara snyggast i New York vilket jag inte tvekar en sekund på. hennes liv som bland annat dj för Dior Beauty & modell verkar inte allt för tråkigt -




The Perfect Jacket

Wow! jag är helt salig verkligen. har nyss köpt den perfekta höstjackan! sprang på den tidigare idag på Monki, en svart mocka jacka i mc-modell. liknar Acne jackan. så otroligt fint! jag ska spara till London egentligen men den här gick inte att motstå. wow är det ända jag kan säga. så lycklig! shortsen är förövrigt från Weekday, köpte på Vip kvällen här om dagen. nu blir det te och knäckebröd. later


Festlig fredags festis

Åh ja jag tackar jag för att det är fredag idag! har jobbat 8 slitiga timmar på cafét idag. men det funkade. tanken var att ha fredagsmys hemma med dipp & film. men nu har jag blivit medtvingad ut istället. så jag sitter här och försöker tagga till lite med bubbel i glaset och dunk i högtalarna. ska först förbi en sväng på någon universitetspub. det blir ju spännande! ciao


Chokladkoppen

Idag är man trött i huvet. vädret skriker ju verkligen H ö s t . vilket i och för sig är rätt så mysigt! idag tog jag & sara en långlunch på Chokladkoppen i gamlastan. satt i över 2 timmar och bara pratade och planerade inför London som blir av om cirkus 4 veckor! hoho. kommer bli så rackarns mysigt. yes oh yes. var förövrigt på Monki/Weekday vip-kväll igår, jisses vad folk det var. men jag fick med mig ett par snygging shorts & en stor stickad kofta. ikväll var det egentligen Topshop kväll också, men det hoppade jag. måste spara pengar! nu blir det att däcka i soffan, börjar 6.15 imorgonbitti! wow





Time flies by when you're the driver of a train

Då var den här dagen över. Jösses, timmarna bara flyger förbi när man jobbar en hel dag. man hinner inte landa på något vis. så är det dags att sova snart och en ny arbetsdag börjar imorgon 9.45. men jag har något att se fram emot imorgon, nämligen Monki & Weekday kväll! 50% på A L L T. inte så pjåkigt alls faktiskt. hoppas dom bjussar på något gott, inte för att dom brukar göra det där, inte som Topshop kvällarna som bjuder på vin och sånna trevligheter. oh well, nu blire teve!


RSS 2.0