Will you pick me up again ?



Ge mig en ny hatt! både den Carolina och den Rumi har är väl något jag tänkte spana efter. ska gå på hatt-jakt i London tror jag. imorgon är det fredag, trevligt, vilket betyder helg. sen söndag och då är det då London som står på schemat. thank god. ska bli lovely. GODNATT

Every morning on the bus or on the tube


Härlig inspiration från mode.feber

Då börjar även den här måndagen lida mot sitt slut. det tackar vi för och säger godnatt. godnatt.

It's Chanel


What am i supposed to do


Söndagsfika med Malin på söder för 2 veckor sen

Jösses vilken lugn helg jag haft. fredag hemma och film. lördag släktlunch hemma och film. söndag skulle ha bestått av en fika men tösen jag skulle fika med fick förhinder. så här sitter jag nu, fortfarande i pyjamas och funderar över hur jag ska spendera min söndag. antingen har jag på mig pyjamas hela dagen och degar. eller så gör jag något vettigt som typ åka till nacka forum, själv, och titta på fina kläder som jag inte ens kan köpa för jag måste ju spara mig till London (som förövrigt är om exakt precis en vecka. jag är DÄR om en vecka) så what to do ?

Elsas Värld


bild: sofis snapshots

Elsas Mode var rolig att läsa, slutet var väl sisådär. men nu släpps snart Elsas Värld och jag är faktiskt riktigt sugen på den! älskar omslaget.
Idag har släkten kommit på besök och firat mig lite i förskott. fyller inte förens om en och en halv vecka men jag är ju i London nästa helg! ska bli så skönt att få åka dit och få andas in lite London-luft. känns nästan lite som att få åka hem. jag trivs ju verkligen som fisken i vattnet där borta! åh. men mer om det sen, nu ska jag beundra mina fina presenter lite! later

En helt vanlig fredagkväll



NU är jag så otroligt sugen på att tatuera mig! ska absolut göra det när jag åker till thailand i vinter. jag är lite sugen på en liten i nacken precis under örat typ. och jag skulle kunna tänka mig en liten svart fågel där, typ som på bilden fast bara en. skulle va fint! nu är jag trött och ska sova snart. tack å hej


All the handsome men are gay


mode.feber leopard matchat med denim är en riktig hundrapoängare.

FREDAG IMORGON. känns hur bra som helst, min första vecka på nytt jobb har gått suveränt. imorgon så styr jag mina vingar emot lidingö och kör min nästsista dag där ute! i helgen ska jag bjuda min släkt på lite go mat och tårta för snart fyller jag år minsann! godnatt

En helt vanlig måndag


Mockajacka Monki, stickad jättestortröja HM (ny), ringar London och Indiska

Idag har jag jobbat min första dag på ny arbetsplats! har faktiskt gått väldigt bra och jag tror att jag kommer trivas. men imorgon ska jag tillbaka till Lidingö, kommer vara lite fram och tillbaka ett par dagar nu. men sen kommer jag köra på nya stället! dagen ungefär flög fram, himla skönt. sitter just nu och väntar på att sara ska logga in på skype, men jag har väntat i snart en halvtimme och börjar förstå att jag har blivit stood up. KUL! så nu blir det middag istället. ciao

And my pain walks down a one way street


Bild: paris modeveckan, den stickade tröjan är ju att dö för.

Söndagen är snart slut och det är dags för mig att sova. helgen har varit trevlig. i fredags träffade jag sofia över lunch och en liten runda på stan. igår träffade jag maria för första gången på bra länge och åt en supersmarrig lunch på Fresco, deras sallader och varma smörgåsar är att rekommendera. kvällen spederades hemma hos cornelia och sen blev det en sväng till Berns. idag har jag degat i soffan. så skönt! imorgon börjar min första dag på ny arbetsplats. hoppas det går bra! hoho. wish me luck.


Oh what are you really looking for?



Nu är jag ledig i hela tre dagar. hur skönt?! det ska bli helt fantastiskt. så detta firar jag imorgon med att gå upp redan vid halv 7 tiden! så kul var det. ska iväg tidigt på lite viktigheter. ska bli spännande. sen ska jag faktiskt möta upp sofia för lite lunch och girltalk. det behövs! köpte en helt underbar väska idag på jobbet. dock inte Chanel ryggsäcken på bilden, men en svart portfölj liknande. bild kommer såsmåningom! nu är det sängen som kallar. later


En helt vanlig onsdagskväll



Jag bara älskar det här, vita sockor i klumpiga träklackar. grymt. det har varit lite dåligt här på bloggfronten, har haft fullt upp med jobb. men jag har en massa bilder att lägga upp! snart är jag ledig så då ska det nog bli lite ändring på det här. puss sålänge.

All the lonely hearts in London caught a plane and flew away


bild: hannaojohn.streetstyle46.se

WOW. nu har jag två resor inbokade. om tre veckor åker jag och mammsen på en liten tripp till mitt älskade London! det blir min 20års present, vi ska åka dit och bo superlyx och shoppa, gå till primark, COS, dricka massa kaffe och spatsera genom mitt älskade Soho! igår bokade jag även resa till Thailand. kommer vara där en månad i vinter. så himla skönt! nu måste jag göra mig i ordning, ska möta upp Malin för en fika på söder. later

This new century keeps bringing you down




Helg! så galet underbart sköönt. den här veckan har varit extremlång. men äntligen över. detta firar vi ju såklart med lite chips dipp och Kent. laddar inför morgonkvällen då det blir lite rajtantajtan. vädret har varit fantastiskt i veckan (inte för att jag fått uppleva det, men jag har sett det genom personalrumsfönstret) man får verkligen fina höst känslor. lite sådär som jag gillar. veckans detaljer har vart go kaffe, hjärte strumpbyxor och mörkröda naglar.

RSS 2.0