down town

jag är död & mina fötter finns knappt längre, dom är också döda. RIP fötterna ..
min dag idag började på centralbadet inne i city på drottninggatan. det blev massage, bubbelpool och bastu med mammsen, helt underbart! min rygg behövde verkligen den där massagen, är sjukt stel överallt hela tiden.
efter det blev det typ 4 timmars vandring på stan, hittade en galet snygg jeansväst från H&M som jag köpte, har varit sugen på en sån rätt länge och nu fick det bli en sån

sen blev det också ungefär 30 rundor på alla H&M i city, 3 rundor på zara och 1 på indiska, mor hade beslutsångest över vad hon ville köpa, det slutade med: ingenting ..
efter stan åkte vi hem, sen direkt till friskis och tränade i typ en timme, zvettigt

min kära jesper fick åka ambulans idag uppe i sälen, med bruten överarm tackvare en knaslandning med snowboarden efter ett hopp, poor thing. jag ska pyssla om dig när du kommer hem älskling ^^


image15
min snygging väst

kom säger dom

regn regn ... rätt seg dag idag faktiskt men ändå mysig. det blev ännu en sväng in till stan, idag med sofia. spenderade dock den mesta tiden inne på coffee house by george för att slippa bli helt genomblöta. 
kollade runt på H&M, som vanligt på hamngatan (min personliga favorit), och det blev ett par nya svarta tights till mig, & för sofia blev det två snygga tshirt-klänningar från monki

sen blev det stressigt, skyndade hem och mötte upp mamma, åkte sen ner till saltsjö-duvnäs och åt en underbar pizza på stazione med parma och rucolla, yuuhm. & sedan in till stan igen och mötte upp sofia och isabelle inne på sergel, och vi såg filmen sweeney todd. väldigt bra faktiskt, men sjukt speciell, i början var det lite sisådär, och reaktionen var ungefär "....... ?" men alla filmer med johnny depp är väl alltid bra i slutändan ? eller ?

image14

dagens:
ett randigt stort linne från indiska som jag har som klänning, även koftan är från indiska. grå tights från H&M, likaså skinnjackan & halsbandet. ljusbruna stövlar från dinsko. den lila sjalen. och en svart väska från gina tricot

ciao


blue sunday

idag blev det en tripp hem till mormor & morfar och sedan in till sicklagalleria för att spana in några stövlar till
mamma. men det blev inga stövlar,  istället dom här sjukt snygga tightsen i kornblått från H&M och ett neonrosametallic-nagellack till mig, riktigt snyggt måste jag säga.

jag kan verkligen se det framför mig i vår, de blå tightsen, en benvitklänning och ett par kilklackar! oohlala, me like


image3

back on track

& så var man bloggare igen .. vi fårse hur det går den här gången, om jag faktiskt orkar skriva eller om det blir ännu ett blogg-one night stand.
men jag ska hursomhelst försöka så gott jag kan och skriva lite om min vardag och en hel del om mode, musik & kanske lite om foto, som är mina tre största intressen.

lite "spännande" fakta om mig själv (orkar inte ta hela självbiografin idag)
namn: madeleine
ålder: 17 år, 18 till hösten
bor: i nacka utanför stockholm i en etagelägenhet med min kära mamma
familj: mamma katalin, pappa mats, storasyster caroline & pojkvännen jesper
skola: nackagymnasium, går linjen samhäll-bild & formgivning
intressen: mode & kläder är något jag håller varmt om hjärtat, likaså musik och fotografering


image2
bild på mig från i somras, på en uteservering i kungsan

RSS 2.0