Trafalgar Square





Innan du läser sök på spotify: Koop, Ane Brun och välj sen låten Koop Island Blues. det är den känslan jag har när jag skriver det här och tittar på bilderna.

Well hello there. jag ligger hemma i min lilla lägenhet och är sjuk. fy vad tråkigt det är. har legat här i exakt samma ställning med datorn på magen sen i söndags. verkar som att jag åkt på antingen en rejäl förkylning eller fått influensan. woho. åker till london och får influensan. gud. hade du inte kunnat vänta med att ge mig the flu tills jag kommer hem till sverige?!?! lite bittert ja. men jag ska inte vara sån. nu spar jag en massa energi så att jag kan ta igen det när jag blir frisk! jajamensan. igår var det exakt fyra veckor sen jag och sara kom hit. en månad alltså har vi bott i underbara london. konstig känsla faktiskt. samtidigt som detta sker bokade jag en hembiljett till stockholm. lika konstig känsla det. men jag är ju faktiskt tvungen att boka nu annars kommer ju biljetterna bli svindyra. så ja, 17 dec kommer jag hem igen. bu eller bä? vet inte faktiskt. men jag längtar hur somhelst efter en jul med familjen. men det var inte det här jag skulle skriva om utan om bilderna ovanför. tror det var i tisdags förra veckan. jag och sara skulle gå på the national gallery som ligger vid trafalgar square. men jag kommer dit och ser att dom stängde kl 18 så det var lite försent. så jag ställde mig under ett träd samtidigt som regnet öste ner och väntade på sara. det kändes som en musikvideo eller en film, ja en svartvit film precis som bilderna. när alla sprang förbi med sina paraplyn. jag hör musiken som spelas i mitt huvud. anyway. sen iallafall bestämde vi oss för att vi behövde en drink eller två. så vi gick till the trafalgar som är ett hotell min lärare tipsat om att deras bar ska vara grym. så vi gick in dit och gud vilken fin bar! riktigt lounge-ig. så vi började med en passionsfrukt drink och sen varsitt glas rött. var en sån mysig kväll. så enkel men ändå så mysig. ja det var väl mest det.

just nu ligger jag i sängen dårå. sara kollar på film. jag lyssnar på lite skön souljazz typ. får se imorgonbitti om jag går till skolan eller inte. som jag känner mig nu blir det nog ingen skola. men vi får se. nu ska jag göra mig en kopp te!!! LATER

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0